اکسسوری اتاق کودک

تاریخ های مهم سال اول نوزاد

نوزاد در یک سال ابتدای زندگی‌اش از نظر عقلی و جسمی رشد زیادی دارد و تقریبا می‌توان گفت تا 18 ماهگی تمام آنچه یک انسان بالغ انجام می‌دهد را یاد می‌گیرد. مانند خندیدن ، نشستن ، حرف زدن و راه رفتن. در این حدودا یک سال ، 11 اولین داریم که در ادامه توضیح داده می‌شود که این تاریخ‌های مهم را چگونه ثبت کنیم.

1. تاریخ اولین سونو

از هر پدر و مادری بپرسید به شما می‌گویند که شیرین‌ترین لحظه زندگی‌شان شنیدن صدای قلب نوزاد و دیدن اولین تصاویر نوزاد در رحم مادر است. نمی‌توان هیچ چیز را با این لحظه عوض کرد زمانی که مادر صدای تپش قلب نوزادی را در وجودش می‌شنود.

واقعا حیف نیست این لحظه را ثبت نکنیم؟! شما می‌توانید از تخته سیاه حوردیس استفاده کنید و این تاریخ مهم را کنار اولین عکس سونوگرافی ثبت کنید. همچنین شما می‌توانید از پک گاه شمار حوردیس هم برای عکاسی و ثبت این تاریخ استفاده کنید. استند سونوگرافی حوردیس و تابلو سونوگرافی حوردیس هم از بهترین محصولات ما برای حفظ و ماندگار کردن اولین عکس سونوگرافی هستند.

می‌توانید این محصولات را با کلیک به روی اسم آنها ببینید و خریداری کنید:

سونوگرافی تابلو

2. تاریخ اولین تولد نوزاد

این اولین تاریخ مهم زندگی نوزاد شماست. تاریخ تولد!
شیرینی نوزاد و داشتن فرزند را واقعا جز پدر و مادر کسی درک نمی‌کند. لحظه‌ای که یک امید ، یک بهانه جدید به زندگی اضافه می‌شود. مادر حاصل 9 ماه سختی و صبرش را در آغوش می‌گیرد و هیچ کس نمی‌تواند لذت اولین آغوش را توصیف کند.

ما در حوردیس محصولات بسیار متنوعی برای جشن تولد یک سالگی فرزند شما تدارک دیدیم. مهمترین این محصولات ، استندهای اسم است که شما می‌توانید مقاله کاملی در مورد انواع استند‌های اسم حوردیس در لینک پایین مشاهده کنید.

همچنین لیست تمام محصولاتی که ما برای جشن تولد فرزند شما تدارک دیدیم را هم می‌توانید در لینک های پایین مشاهده کنید.

3. تاریخ اولین لبخند

خندیدن اولین کاری است که نوزاد شما می‌آموزد . معمولا او از آغاز ماه دوم شروع به خندیدن می‌کند. لبخندهایی که قبل از ماه دوم مشاهده می‌کنید واقعی نیستند و نوزاد آن را هوشیارانه انجام نمی‌دهد.
نوزاد معمولا بعد از شش ماهگی می‌تواند تصمیم بگیرد به چه چیزی بخندد و نسبت به چه چیزی بی‌ تفاوت باشد. پس با دیدن اولین لبخند نوزاد برای ثبت این تاریخ آماده باشید.
شما برای ثبت این تاریخ‌ها می‌توانید از پک تاریخ و سن کودک (گاه شمار) و تخته سیاه حوردیس استفاده کنید.

4. تاریخ اولین غلتیدن

حالا نوبت آن است که نوزاد با غلتیدن از شکم به پشت به پدر و مادرش اثبات کند که به اندازه کافی قوی شده و دوست دارد استقلال بیشتری داشته باشد. معمولا در چهارمین ماه تولد نوزاد یاد می‌گیرد که از شکم به پشت و از پشت به شکم جابجا شود البته غلتیدن از پشت به شکم کار سخت‌تری است و گاهی تا شش ماهگی طول خواهد کشید.

برای ثبت این لحظه پک گاه شمار و تخته سیاه حوردیس محصولات بسیار کاربردی هستند.

5. تاریخ اولین نشستن

یکی از دلنشین‌ترین حرکات کودکان نشستن است. معمولا پاهای کوچک و تپل خودشان را جمع می‌کنند و دستان‌شان را روی پاها قرار می‌دهند. هیچ صحنه‌ای به این زیبایی و جذابیت نیست. به قول معروف دل آدم می‌رود.

6. تاریخ اولین دندان

معمولا نوزاد اولین دندان را در 6 ماهگی در می‌آورد اما گاهی در سن 3 ماهگی هم اولین دندان‌های نوزاد دیده می‌شود. این روند تا پایان 24 ماهگی ادامه خواهد داشت. برای تمام مادرها دیدن دو عدد دندان کوچک بسیار هیجان‌انگیز است و ما در ایران این اتفاق جدید را جشن می‌گیریم. ابتدا دو عدد دندان پایین رشد خواهد کرد و سپس 4 دندان هم در بالا. نوزاد معمولا در روند رشد دندان‌ها بی قرار خواهد شد و دوست دارد اجسام یا دست مادر را گاز بگیرد. اما حس دندان‌های ریز نوزاد این گاز را دلنشین می‌کند.

7. تاریخ اولین باری که نوزاد چهار دست و پا می‌رود

حالا دیگر نوزاد شما به راحتی پهلو به پهلو می‌شود و گاهی هم سعی می‌کند روی زانوهایش بایستند و بالاخره تصمیم می‌گیرد دست هایش را هماهنگ با پاها تکان بدهد و این اولین چهار دست و پای اوست. همیشه با اشتیاق زیاد پدر و مادر همراه است و واقعا لحظه شیرینی‌ست که کودکتان حال می‌تواند به سمت شما حرکت کند. البته در روزهای ابتدایی نوزاد خودش را روی سینه می‌اندازد و بیشتر سینه خیز می‌رود. بیشتر نوزاد‌ها بین 7 تا 10 ماهگی حرکت را شروع می‌کنند.

8. تاریخ اولین باری که کودک می‌تواند بایستد

حالا وقت آن است که نوزاد تلاش کند به کمک اجسام اطرافش بایستد. این تلاش و اولین باری که نوزاد موفق می‌شود روی پای خود بایستد برای پدر و مادر بسیار خاطره‌انگیز است و واقعا حیف است این تاریخ‌ها ثبت نشوند. چون این لحظه برای رشد کودک بسیار مهم هست و نشانی‌ست از فرزندی سالم. معمولا نوزاد در 9 ماهگی تلاش خود را برای ایستادن نشان می‌دهد پس منتظر این موفقیت جدید نوزاد خود باشید.

9. تاریخ اولین قدم

نوزاد بین 10 تا 15 ماهگی سعی می‌کند با گرفتن میزها و اجسام خود را به جلو ببرد اما اولین قدم بدون کمک پدر و مادر یا اجسام اعتماد به نفس زیادی می‌خواهد. همین‌طور این کار نیاز به هماهنگی زیادی بین ماهیچه‌ها و ذهن کودک ذارد. راه رفتن اوج لذت برای نوزاد است و همین‌طور برای پدر و مادر که می توانند آغوش خود را باز کنند و فرزند دلبندشان به سمت آنها قدم بردارد. البته قدم‌های اول همیشه با افتادن‌های زیادی همراه است و این افتادن‌ها هم دلنشین است. پس با تشویق و دلگرمی دادن اعتماد به نفس کودک را در قدم برداشتن بیشتر کنید.

10. اولین اصلاح نوزاد

نکته مهم این است که کوتاه کردن مو نوزاد تاثیری در رشد مو او ندارد اما پدر و مادرها در رسم و آداب متفاوتی موی نوزاد را در سن های مختلفی کوتاه می‌کنند. برای مثال، در بخش های از استان فارس در گذشته مو کودکان را تا 5 سالگی کوتاه نمی‌کردند تا در روز تولد 5 سالگی‌اش مو کودک در شهر مشهد کوتاه شود و این کار را خوش یمن می‌دانند.

11. اولین کلمات کودک

کودکان در ماه ششم و هفتم کم‌کم سعی می‌کنند با آوا و صداهایی با اطراف خود ارتباط بگیرند. کلماتی مانند بابا یا دادا و همچنین با لحن و زبان مادری آشنا می‌شوند. همچنین در 9 ماهگی می‌تواند کلماتی مانند بای بای یا نه را به زبان بیاورد و آن را درک کند. اولین کلمه‌ای که کودک با درک از آن بیان می‌کند شروع لحظات دلنشینی است که کودک با دیدن تشویق پدر و مادر سعی می‌کند کلماتی بیشتری را تکرار کند. ثبت این لحظات و اولین کلمه‌ای که کودک به زبان می آورد خاطرات شیرینی را برای سال های آینده می‌سازد.

ایده های ثبت تاریخ های مهم

حتما هر پدر و مادری دوست دارد این تاریخ های مهم را ثبت کند و برای فرزندش دفتری از خاطرات بسازد. ایده های خیلی جذابی برای اینکار وجود دارد و ما در حوردیس برای ثبت خاطرات شیرین شما همیشه پیشنهادهای خوبی داریم.

 قلک خاطره

همیشه وقتی کلمه قلک را می‌شنویم پول ، پس انداز و اندوخته به ذهنمان می‌آید و حالا چه چیزی از اولین‌های فرزندمان ارزشمندتر است؟ پس ایده خوبی‌ست برای این لحظه های خاص یک قلک داشته باشیم!

قلک خاطره حوردیس از قلب های رنگی کوچکی ساخته شده که روی آن کاغذهای رنگی چسبانده‌ایم. شما می توانید تاریخ‌های مهم را روی این قلب های کوچک یادداشت کنید و درون قلک بیاندازید.

قلک ثبت خاطره حوردیس چون رنگ بندی زیادی دارد به راحتی  با اتاق کودک شما ، هماهنگ می شود. این قلک رفته‌‌رفته پر می‌شود از لحظات دلنشین و اندوخته شما نیز هر روز بیشتر می‌شود.

یک ایده جذاب دیگر می‌تواند جمله‌ای عاشقانه برای فرزند شما باشد و تاریخ مشخص کنید و بیندازید در قلک تا برای فرزندتان نشانی از عمق عشق و علاقه شما به او باشد.

دیدن رشد فرزند آنقدر دلنشین است که گاهی فراموش می‌کنیم تمام این لحظه‌های زیبا دیگر تکرار نمی‌شوند. اما شاید بتوان تیکه‌ای از این خاطرات را برای خودمان ذخیره کنیم. قلک خاطره حوردیس از قلب های رنگی ساخته شده که هر کدام می‌توانند ثبت یک لحظه شیرین باشند. مانند تاریخ اولین باری که کودک شما می‌خندد.

تاریخ‌ها و لحظه‌های مهم را روی قلب های رنگی یادداشت کنید و آن را در قلک بیاندازید. اندوخته‌ای هم برای شما و هم برای فرزند شما. یادگاری ارزشمند از دوران نوزادی و کودکی.

گاهی دوست دارید به فرزندتان جمله‌ای از ته دل بنویسید تا به یادگار بماند و او حس شما را درک کند. خب کافیست دست به قلم شوید و احساس خود را بنویسید و در قلک ماندگارش کنید.

قلک خاطره حوردیس از چوب طبیعی و شیشه ساخته شده. جملات شما و در واقع قلب های شما بعد از پر شدن قلک می‌تواند به دکور اتاق کودک شما رنگ و زیبایی بدهد.

در جشن‌های شما مهمان‌ها می‌توانند روی این قلب ها برای فرزند شما یادگاری نوشته و آن را به درون قلک بیاندازند. این می‌تواند ایده‌ای عالی باشد.

قلک خاطره

مکعب تاریخ کودک ( گاه شمار )

یک محصول جذاب به نام گاه شمار یا پک مکعب تاریخ.
زمانی که برای اولین بار عکس سونو نوزاد را می‌بینید ، می‌توانید با تنظیم تاریخ روی این مکعب‌های جذاب در کنار اولین عکس سونوگرافی ، این تاریخ مهم را ثبت کنید.

ایده جذاب دیگر  اینکه می‌توانید هم تاریخ ها را ثبت کنید و هم از نوزاد عکس هم بگیرید. پک گاه شمار حوردیس بهترین محصولیست که می‌توانید برای ثبت عکس‌های ماهانه (ماهگرد) نوزاد هم استفاده کنید.

پک گاه شمار یا همان مکعب تاریخ حوردیس از دو مکعب چوبی کوچک و یک مکعب بزرگتر ساخته شده که می‌توانید ماه ، روز و سال را با جورچین کردن این مکعب‌ها بسازید. خب کافی است یک دکور خوب انتخاب کنید و از کودک به همراه پک سن و تاریخ عکس بگیرید.

پک سن و تاریخ حوردیس از محصولات پر طرفدار ماست و به دلیل رنگ بندی متنوع ، به راحتی با دکور اتاق کودک شما هماهنگ می‌شود.

تخته سیاه طرح تی وی

این محصول برای ثبت تاریخ‌ها در عکاسی بسیار کاربردیست. به این صورت که شما تاریخ مد نظرتان و اتفاقی که دارید ثبت می‌کنید را می‌نویسید و کنار فرزندتان گذاشته و عکاسی می‌کنید. مثلا می‌نویسید 28 تیر ماه 1400 ماهگرد سوم ماهور یا اینکه می‌نویسید 5 فروردین 1400 روزی که برای اولین بار دندون‌های ماهور رو دیدیم.

تخته سیاه حوردیس ، عکاسی را برای شما راحت می‌کند و چون رنگ بندی متنوعی دارد، می‌توانید این محصول را متناسب با رنگ و دیزاین اتاق کودک سفارش دهید تا بخشی از هنر چیدمان شما شود.

همچنین تخته سیاه حوردیس محصول مکمل بسیار خوبی برای مکعب گاه شمار است. تاریخ ها را با مکعب گاه شمار مشخص کنید و روی تخته سیاه عنوان و اتفاق عکس را یادداشت کنید. حالا شما یک عکاس خانگی ماهر هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *